تخلیه چاه در تهران باید به موقع انجام شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری کند.اعزام تانکر ساکشن و پمپ لجن کش و کف کش در تمامی مناطق تهران در کوتاه ترین زمان ممکن توسط شرکت آذین لوله بصورت شبانه روزی ارائه می شود.

خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران

لوله بازکنی

حفر چاه

لایروبی چاه

باز و بسته کردن درب چاه

باز کردن انواع گرفتگی لوله های فاضلاب

تشخیص ترکیدگی لوله

تخلیه چاه

درآوردن اشیاء قیمتی از لوله های فاضلاب

چاه بازکنی

لوله کشی

نشت یابی

رفع نم و رطوبت

رفع بوی نامطبوع

تخلیه چاه در تهران چیست؟

در شهر های بزرگ فضولات منازل توسط شبکه فاضلابی جمع آوری می شود و همین موضوع از پر شدن چاه فاضلاب جلوگیری می کند ولی در شهرهای کوچک و محله هایی که بافت قدیمی دارند از چاه فاضلاب برای دفع فضولات خود استفاده می کنند.با پر شدن چاه فاضلاب،سرریز کرده و توانایی دفع فضولا را نخواهد داشت و در این شرایط باید خدمات تخلیه چاه انجام بشود.

تخلیه چاه در تهران فوری

روش های تخلیه چاه در تهران

بهترین روش های تخلیه چاه های مسکونی و ساختمان ها و برج ها استفاده از پمپ لجن کش است و برای لایروبی چاه فاضلاب بهتر است از نیروی انسانی استفاده شود.به این شکل که بعد از لجن کشی با تانکر نیرو های متخصص مقنی به درون چاه فاضلاب رفته و سپس لایروبی را انجام میدهد.سپس در مرحله آخر در بیشتر چاه های فاضلاب نیاز به کف تراشی است.پس از پر شدن چاه فاضلاب کارهایی که باید انجام بدهید:

تماس با بهترین شرکت تخلیه چاهی

تخلیه بوسیله تانکر تخلیه چاه فاضلاب

لایروبی و درآوردن فضولات و جامدات داخل چاه

کف تراشی

تخلیه چاه در تهران شبانه روزی

مراحل تخلیه چاه در تهران کدامند؟

اولین مرحله تخلیه چاه پیدا کردن درب چاه فاضلاب و محل قرار گیری چاه است.در مرحله دوم باز کردن درب چاه با تخریب قسمتی از طوقه شروع شده و با برداشت گلدانی فاضلاب و معلوم شدن انتهای فاضلاب،چاه آماده تخلیه است و چاه توسط ماشین تخلیه 6 و 8 و 12 هزار لیتری که با استفاده از پمپ لجن کش و یا دستگاه مکنده چاه فاضلاب تخلیه می شود.در مرحله بعدی 90%چاه های فاضلاب دارای انباری و 100%به لایروبی نیازمندند.چاه به وسیله متخصص به درون چاه رفته و چاه را لایروبی می نماید.در مرحله بعدی چاه باید تراش بشود که به آن کف تراشی گفته می شود که مقنی به وسیله کلنگ مخصوص از کف انباری چاه 30 تا50 سانت از خاک را برداشته و چاه همانند قدیم چندین سال عمر می کند.

در مرحله آخر در صورت نیاز با استفاده از کول از ریزش چاه های فاضلاب جلوگیری می کند.کول چاه سازه ای بتنی است که مقنی با استفاده از انجام کار کول گذاری چاه را محکم کرده و از ریزش چاه فاضلاب جلوگیری می نماید و در آخر با نصب مجدد گلدانی و طوقه چینی چاه و تعمیر آن قسمت از طوقه که تخریب شده است چاه کاملا آماده بسته شدن میباشد.

 

تخلیه چاه در تهران

علت اصلی گرفتگی چاه فاضلاب و تخلیه چاه به دلیل جامداتی است که از راه لوله های فاضلاب وارد می شود و گاهی اوقات وجود انواع مختلفی از مواد همانند مو یا مواد پلاستیکی یا چربی های فراوان و… باعث می شود که لایه ای محکم در برابر فضولات ایجاد شود.این بتر ضد آب سرتاسر کانال فاضلابی را می پوشاند و نفوذ آب به درون چاه جلوگیری می کند.

خدمات تخلیه چاه در تهران

تخلیه چاه در سراسر تهران

کف تراشی و لایروبی و تراش چاه

تخلیه فاضلاب به صورت شبانه روزی و فوری

پیدا کردن درب چاه در مواقعی که مشخص نباشد

حفر چاه فاضلاب کم و پر عمق

انجام خدمات لجن کشی توسط ماشین ها و دستگاه های مخصوص لجن کشی و کف کشی

بازدید از چاه جهت جلوگیری از ریزش و نشت

لایروبی

طوقه چینی و کول گذاری

انواع چاه فاضلاب  در تهران

چاه های فاضلاب دو نوع می باشد:

جذبی

سپتیک

انتخاب نوع چاه فاضلاب به عوامل محیطی بستگی دارد که این عوامل عبارت است از جنس خاک و نوع زمین و سطح آب های زیر زمینی.

تخلیه چاه جذبی در تهران

همانطور که از نام آن مشخص است بر مبنای جذب کار می کند و یا به عبارتی دیگر این نوع چاه برای کارکرد مناسب باید آب را جذب کند و برای استفاده از این نوع چاه باید به جنس خاک و نوع زمین توجه کرد.برای این که چاه جذبی آب و فاضلاب را به خوبی جذب کند باید جنس خاک و جاذب آب باشد و زمین هایی که حاوی شن و ماسه و یا خرده سنگ هستند برای حفر چاه مناسب اند.شن و ماسه به دلیل وجود حفره های ریز بین ذرات آب را به خوبی جذب می نماید.

1)گلدانی

به دهانه چاه جذبی که شکل گلدان دارد(مخروطی یا قیفی)گلدانی گفته می شود.در واقع گلدانی محل جمع آوری فاضلاب و استقرار لوله های فاضلاب و وظیفه هدایت فاضلاب را دارد.گلدانی چاه فاضلاب،بیرون از چاه قرار دارد.انتهای لوله های فاضلاب باید از طریق گلدانی وارد چاه بشوند.

2)میله

بدنه اصلی دیواره چاه که استوانه ای بلند و عمود بر زمین است را میله چاه فاضلاب می نامند که دو عامل تاثیر گذار در حجم چاه و قطر و  ارتفاع میله ی چاه است.هر چه که قطر و ارتفاع میله بیشتر باشد حجم چاه بیشتر است.قطر میله معمولا ثابت است ولی ارتفاع میله بر حسب مقدار استفاده از چاه متغیر است.

3)انباره

فضای انتهای چاه فاضلاب که قطر آن بیشتر از میله است و شکل آن مثل گنبد است را انباره میگویند.علت حفر انباره در کف چاه افزایش حجم و محل دفع فضولات و افزایش جذب آن است.انباره بدلیل سطح تماس زیادی که با آب دارد باعث افزایش جذب آب در زمین می شود.

تخلیه چاه در تهران شبانه روزی

تخلیه چاه سپتیک در تهران

اگر چه شبیه چاه نیست اما به آن چاه میگویند و برخلاف چاههای جذبی که آب و فاضلاب را جذب می کند ولی سپتیک آب و فاضلاب را درون خود نگه می دارد و در زمین نفوذ نمیکند.مبنای کار سپتیک به این صورت است که آب و فاضلاب وارد این چاه می شوند و تا زمان مشخصی و یا زمان پر شدن چاه در آن می مانند و در آخر توسط تانکر تخلیه و دستگاه های مخصوص تخلیه می شوند.این نوع چاهها انبار فاضلاب هستند و نباید فاضلاب را درون خود نفوذ بدهند.

سپتیک باید از جنس بتن و یا مصالح مقاوم در برابر نفوذ و خوردگی باشد تا از فاضلاب داخل آن به خوبی محاظفت کند و اجازه خرون را ندهد و ضرر های این نوع چاه نسبت به چاههای جذبی کمتر است.چون فاضلاب و آب آلوده را وارد سفره های زیر زمینی نمی کند .اما جایگزین شبکه فاضلاب و روش های نوین تصفیه فاضلاب نمی شود.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

پیدا کردن دهانه چاه فاضلاب

متخصصین مجموعه آذین لوله با ارائه خدمات چندین ساله در زمینه تخلیه چاه و پیدا کردن دهانه آن را به راحتی و با کمترین تخرب می تواند اقدام به پیدا کردن محل چاه و همچنین دهانه چاه کند.

در ارائه این خدمات تمامی کار ها از جمله حفر و لایروبی، پیدا کردن دهانه چاه و… صورت می گیرد.

دلایل ایجاد بوی گند و زننده فاضلابی چیست؟

همواره امکان دارد به دلایل متفاوتی بوی گند و زننده فاضلابی داخل ساختمان بپیچد. شناخت این عامل موجب می شود تا با تشخیص درست مشکل به حل کامل و تضمینی این مشکل به وجود آمده بپردازید. 

البته اگر در هنگام تشخیص علت ایجاد این بو دچار مشکل شده باشید امکان دارد این پروسه برای رفع بوی بد فاضلابی کمی طولانی بشود. اگر بخواهیم از عمده ترین دلایل ایجاد بوی بد فاضلاب در ساختمان بگوییم باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • پر شدن چاه فاضلابی: یکی از عوامل ایجاد بوی بد فاضلابی داخل ساختمان پر شدن چاه فاضلاب است. در کنار پر شدن چاه فاضلاب گاهی اوقات امکان دارد به دلیل بی کیفیت بودن زمین اطراف چاه فاضلاب، چاه دچار نشتی بشود و می تواند بوی بد فاضلابی را به وجود بیاورد.

4 پاسخ

    1. برای پر شدن چاه فاضلاب نمی توان زمان دقیقی را در نظر گرفت چون موارد مختلفی بر پر شدن چاه فاضلاب تاثیر می گذارند

  1. اگر بخواهیم ک چاه فاضلاب رو حفر کنیم به روش سنتی این کار انجام میشه یا خیر این کار هم مکانیزه

    1. بسته به شرکتی که برای حفر چاه فاضلاب تماس می گیرید دارد و می توانند از هر روشی برای حفر استفاده کنند
      امکان دارد توسط مغنی به روش سنتی انجام شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *